جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

تفاوت ویولن دست ساز با کارخانه ای چیست؟

  • تاریخ نشر : آذر ۱۴, ۱۴۰۲
  • نویسنده : فروشگاه لامیکارا


ویولن دست ساز

ویولن دست ساز و کارخانه‌ای تفاوت‌های زیادی در ساختار و کیفیت دارند. کاردستی در تمام جزئیات مشهود است و صدای حاصل از شنیدن آن زیباست. با سفت شدن هر سیم، چوب می لرزد و خطوط ساز عمیق تر می شوند و به یک اثر هنری تبدیل می شوند. برخلاف سازهای کارخانه ای، سازهای دست ساز از همه نظر شما را شگفت زده می کند، اگرچه ارزش آن بالاتر است و در نتیجه باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

ویولن دست ساز دارای شخصیتی است که هیچ ویولن کارخانه ای قادر به برابری با آن نخواهد بود و به مهارت و دقت فوق العاده ای نیاز دارد. وقتی یک استادکار ساز ویولن شما را می سازد، برای هر کاری که انجام می دهد دلیلی دارد. این گنجینه ای جاودانه است که از بهترین مواد ساخته شده است. بنابراین، یک ویولن دست ساز بدون شک چیزی به شما می دهد، تجربه ای که یک فرد صنعتی نمی تواند ارائه دهد. با این حال، کیفیت غیر قابل تردید است! در این مقاله از لامیکارا مرکز فروش ویولن های دستساز حرفه ای تعدادی از این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم:

ویژگی های ویولن دست ساز

سازهای زهی کارخانه ای با اسپری رنگ می شوند، در حالی که سازهای زهی دست ساز به طور سنتی با دست لاک می شوند. ویولن‌های دست‌ ساز توسط صنعت‌گران حرفه‌ای ساخته می‌شوند و هرکدام از آنها به صورت دستی و با دقت بالا تولید می‌شود. در مقابل، ویولن‌های کارخانه‌ای به صورت انبوه و توسط ماشین‌آلات ساخته می‌شوند که ممکن است کیفیت نهایی را کاهش دهد.

ویولن دست ساز

در ویولن‌های دست‌ساز، سازندگان اغلب از چوب‌های با کیفیت بالا برای تنظیمات و بدنه‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که در ویولن‌های کارخانه‌ای، ممکن است از مواد ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تری استفاده شود.
ویولن ها دارای کیفیت صدا، زیبایی و ظاهری زیبا هستند. انتخاب مواد در ساخت ویولن مهم است. سازنده چوب مناسب را انتخاب می کند تا نتیجه خوبی بگیرد. برای خرید ویولن حرفه ای رومانس Romance آکبند می توانید به فروشگاه لامیکارا مراجعه کنید.

ویولن‌های دست‌ساز تحت نظر ویولن‌سازهای حرفه‌ای تنظیم می‌شوند. این تنظیمات دقیق به ساز کمک می‌کنند تا صدای بهتری داشته باشد. در مقابل، ویولن‌های کارخانه‌ای ممکن است تنظیمات کمتری داشته باشند و اغلب نیاز به تنظیمات اضافی داشته باشند.
ارزش یک ساز دست ساز به سطح مهارت سازنده و میزان شهرت سازنده بستگی دارد. از آنجایی که یک صنعتگر با استعداد این ویولن را ساخته است، همیشه ارزشمند خواهد بود. یک ویولن که به خوبی از آن مراقبت می شود ارزش خود را حفظ می کند و در طول زمان در حالی که از نواختن آن لذت می برید ارزش خود را افزایش می دهد.
ویولن‌های دست‌ ساز عموماً گران‌تر از ویولن‌های کارخانه‌ای هستند. این اختلاف قیمت به دلیل کار دستی و استفاده از مواد با کیفیت بالا در ساختار ساز می‌باشد.

مزایای ویولن های دست ساز:

  • مواد – در ساخت ویولن از مواد بهتری استفاده می شود. صفحه رویی از صنوبر مرغوب است. صفحه پشت، گردن و کناره ها از افرا جامد است.
  • وارنیش – ویولن‌ها با دست لاک می‌شوند که به تولید صدای بهتر کمک می‌کند.
  • ظاهر – چوب با کیفیت بهتر همراه با لاک دستی باعث ظاهر بهتر شده است.
  • سازنده – ویولن‌ها به‌وسیله دست سازان مجرب ساخته می‌شوند.
  • دوام – نگهداری و خدمات کمتری مورد نیاز است و در صورت مراقبت صحیح می تواند سال ها دوام بیاورد. هزاران ویولن ساخته شده در بیش از 300 سال پیش هنوز در شرایط نوازندگی خوبی هستند.
  • صدا – ویولن دست ساز صدای بهتری نسبت به ویولن های کارخانه تولید می کند.
  • تنظیم – هنگامی که ویولن ها به درستی تنظیم شوند، از نظر لحن دقیق تر هستند و نواختن آنها بسیار آسان تر و راحت تر است.
  • اتصالات – بیشتر ویولن های دست ساز دارای گیره ها و اتصالات آبنوس برای اطمینان از سهولت در کوک و همچنین حفظ تنظیم ساز هستند.
  • کیفیت – از همه لحاظ، ویولن بسیار بهتری نسبت به نسخه کارخانه ای است.
  • ارزش – ویولن دست ساز ارزش فروش مجدد خود را حفظ می کند.

جمع بندی

وقتی یک ساز دست ساز خوب تنظیم شود، سرعت یادگیری را تسهیل و افزایش می دهد. زمان کمتری برای کوک کردن سازها در طول درس از دست می‌رود و ساز برای مدت طولانی‌تری در کوک باقی می‌ماند. همچنین ساز آسان تر و راحت برای نواختن است. فقط تصور کنید که اگر دوره یادگیری کوتاه شود، در هزینه های تحصیل صرفه جویی کنید. همچنین از نواختن یک ساز دست ساز که به درستی تنظیم شده است، لذت و رضایت زیادی به دست می آید. برای خرید و اطلاع از قیمت ویولن وین باخ می توانید با فروشگاه لامیکارا تماس حاص کنید.

جدیدترین محصولات


بروزترین اخبار و فعالیت ها

درخواست مشاوره رایگان